essentiële-business-vragen
Rudy Veraar

Rudy Veraar

5 Essentiële ondernemersvragen voor een winstgevende business

Share on facebook
delen
Share on twitter
delen
Share on linkedin
delen
5 Essentiële vragen die elke ondernemer zichzelf moet stellen om een basis te creëren voor een winstgevende business. Door heel concreet antwoord te geven op deze vragen ben jij in staat om optimaal aan te sluiten op jouw klant.

Ondernemersdag

Tijdens de ondernemersdag in Almere van 2019 heb ik weer veel ondernemers ontmoet. Fijn om te merken dat er zoveel mensen rondlopen met goede ideeën en dat willen vormgeven door het starten van een onderneming. 

In het kader van deze ondernemersdag gaf ik ondernemers een inkijkje in ondernemend spreken en klantgericht communiceren. Dit deed ik namens Almere Toastmasters, een sprekers-organisatie die mensen in de gelegenheid stelt om in alle vrijheid meer te leren over openbaar spreken en het nut daarvan.

Ondernemend spreken klantgericht communiceren

Op deze ondernemersdag heb ik tijdens mijn seminar ondernemend spreken en klantgericht communiceren” kennis en vaardigheden gedeeld over het openbaar spreken in relatie tot het ondernemerschap. Hierbij heb ik duidelijk gemaakt welk nut het voor ondernemers heeft om de kunst van het spreken onder de knie te krijgen.

En dit betekent meer dan alleen vanuit passie spreken. Er is echter meer nodig, zoals: een goede opbouw met een prikkelende inleiding, een middenstuk dat de kernboodschap helder en duidelijk verwoord en een afsluiting die de ander een trigger geeft om in actie te komen.

Jij als ondernemer kunt er voor zorgen dat je een effectief business-verhaal samenstelt en uitdraagt. Het beantwoorden van een aantal essentiële vragen en dit verwerken tot een verhaal is een goede start.

Maak de antwoorden concreet

In de praktijk stel ik de onderstaande vragen aan veel ondernemers die ik tegenkom of begeleid als coach en/of trainer. Wat mij opvalt is dat deze vragen niet of nauwelijks echt beantwoord zijn. Sommige ondernemers hebben gelukkig een idee van de antwoorden maar hebben dit vaak niet concreet gemaakt. Hierdoor mis jij als ondernemer veel kansen omdat jij niet optimaal aansluit op de belevingswereld van je klant. En daardoor winstgevende klanten misloopt.

Ga daarom vandaag nog aan de slag en geef zo concreet mogelijk antwoord op onderstaande vragen. Het werkt nog beter om deze vragen door een andere ondernemer te laten stellen en vice versa, zo help je elkaar.

5 essentiële ondernemersvragen

Natuurlijk ben je als ondernemer met veel zaken bezig die vragen oproepen. Bij de start van je onderneming maar ook in een vervolgfase (groeifase) is het belangrijk om jezelf vragen te stellen. Sommige vragen zijn essentieel. De onderstaande 5 vragen reken ik daartoe.

  1. Wat is de situatie waarin de klant zit?
  2. Welke pijn (behoefte) wil de klant wegnemen?
  3. Welk verlangen (behoefte) heeft de klant?
  4. Welke toegevoegde waarde kun jij leveren (jouw oplossing)?
  5. Welk verschil kun jij maken voor de klant (resultaat voor de klant)?

Het geven van een concreet antwoord op deze vragen is niet makkelijk. Het vergt wat denkwerk en uitwerking. Ga nu aan de slag.

 Wil je advies om jouw mogelijkheden te ontdekken? KLIK Hier!

Deel dit bericht

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest
Share on print
Share on email
Share on google
Share on whatsapp