De juiste deuren en sleutels verkrijgen
Rudy Veraar

Rudy Veraar

Heb jij de sleutelset voor de juiste deur?

Share on facebook
delen
Share on twitter
delen
Share on linkedin
delen
Een ondernemer is voortdurend op zoek naar de juiste hulpmiddelen. Je wilt jezelf en jouw onderneming verder helpen. Pas als je duidelijk hebt wat jouw business nodig heeft, weet je welke hulpmiddelen de juiste zijn. Een sleutel en een deur moeten wel op elkaar aansluiten.

De juiste sleutelset en hulpmiddelen

Als ondernemer ben jij regelmatig op zoek naar praktische tools of hulpmiddelen die jouw business verder helpen. En ze worden via internet volop aangeboden. Technieken voor het maken van video’s, vlogs, blogs, podcast, funnels, seo, email-marketing en ga zo maar door.

Je wilt echter de juiste sleutelset (hulpmiddelen) krijgen om een specifieke deur te openen (bepaald resultaat te verkrijgen). Duidelijk krijgen wat jij of jouw business nodig heeft is dus een belangrijke vraag die daaraan voorafgaat.

Hulpmiddelen en timing

De juiste hulpmiddelen kunnen je de sleutels geven om deuren te openen naar zaken die nodig zijn om jouw onderneming naar een volgende fase te helpen. Het is echter zaak om jezelf af te vragen wat jouw business nodig heeft op bepaalde momenten. Welke deuren wil jij nu of later openen? Timing is voor een ondernemer en onderneming namelijk essentieel. 

Een moment van afstand en bezinning

Een moment van afstand nemen en bezinning, wat jij of jouw business nodig heeft, is daarom noodzakelijk. De uitkomst hoeft niet altijd meer van iets te zijn, het kan ook minder van iets zijn.

Je wilt wellicht:

  • meer plezier
  • meer omzet
  • meer winstgevende klanten
  • een betere winstmarge
  • een duurzaam businessmodel
  • meer rust
  • minder stress
  • of iets anders.

 

Welke deur neem jij?

Het is dus belangrijk om te weten welke deur jij wilt openen en daar de bijpassende sleutels bij te gebruiken. Anders blijf je zo lang bezig met iets verkrijgen wat jij of je business niet nodig heeft als je kijkt naar de levenscyclus van je onderneming (of jezelf als ondernemer). Je blijft proberen om met een bepaalde set sleutels een deur te open waarop de sleutels niet passen.

Het kan echter zo zijn dat jij of je business nog in een geheel andere fase zit. Beseffen en in kaart brengen wat nodig is, is dus een eerste essentiële stap.

Wat heb jij of heeft jouw business nodig?

Als ondernemer wil je graag duidelijk weten wat jouw business nodig heeft. Onderzoek daarom op verschillende momenten in de levensloop van je business waar aandacht aan besteed moet worden.

  • Sta stil bij jezelf als ondernemer. Wat of wie heb jij nodig?
  • Onderzoek of je doelgroep, je ideale klant en jouw oplossing nog op elkaar aansluiten.
    • Passen ze nog perfect bij elkaar en is het winstgevend?
    • Of vraagt het erg veel moeite om je klant te bereiken en je product te verkopen?
    • Is er wellicht sprake van stagnatie?

Als alles soepel werkt dan kun je verder, waarbij je wel even kijkt of je nog iets kunt verfijnen in je organisatie. Wellicht dat je mensen iets nodig hebben om het verschil te maken in de toekomst. Misschien dat je een product of proces kunt finetunen. Ruim hier tijd voor in.

 Wil je advies of hulp hierbij? KLIK Hier!

Deel dit bericht

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest
Share on print
Share on email
Share on google
Share on whatsapp